tiistai 14. joulukuuta 2010

Joulutoivomus nummer 14

Pack Max -pusseja. :D

Tänään olen seurannut - mitä nyt asioilla käymisen (kävin noutamassa ajokorttini wihii!!!) ja kipeysnukkumisen lomassa olen ehtinyt - Kämppiksen pakkailupuuhia. Hän on asunut kolme ja puoli vuotta täällä Pieksämäellä ja nyt on aika vaihtaa maisemaa. Jotenkin tuota tavaraa on kertynyt suunnattomia määriä. Eteisessä sijaitsee jo monta laatikkoa kaikenlaista jännää, ja silti Kämppiksen huoneessa riittää pakattavaa.

Minulla on sama tilanne ensi kuussa. Kävin nimittäin eilen irtisanomassa vuokrasopimukseni, ja muutto täytyy tehdä tammikuun aikana. Kauhulla odotan sitä hetkeä kun minun pitäisi saada organisoitua kaikki vaatteeni, kirjani, leffani, astiani ja muut tilpehöörini jotenkin hyvään logistiikkakuosiin. Etenkin vaatteita tuntuu olevan luvattoman paljon. Eikä täällä kurajlla Mäellä ole edes UFFin laatikkoa, jonne voisi heivata ne kuteet, joita ei enää tule käytettyä.

Eilen illalla keksin kuitenkin oivan ratkaisun. (Viime aikoina ajatukset valtaavat iltaisin vuorotellen joko muuttaminen ja pakkaaminen tai opinnäytetyö.) Jos minulla olisi Pack Max -pusseja, saisin pakattua kaikki vaatteeni huomattavasti pienempään tilaan! Pack Maxithan ovat niitä muovisia vakuumipusseja, joista poistetaan ilma pakkaamisen jälkeen, joten kuutiosenttejä säästyy esimerkiksi matkalaukussa.

Eivätkä niiden vakuumipussien tarvitse olla juuri Pac Maxeja, minkä muunkin merkkiset tahansa käyvät. Keväällä ostin yhden Aino-merkkisen pakkauspussin, kun minun täytyi ottaa Ouluun mukaan tyyny, ja matkatavaraa oli muutenkin ruhtinaallisesti. Kyseinen pussi on varsin kätevä, eikä tekisi pahitteeksi omistaa niitä useampana. Ja isompana.

Tosin pakkaamiseen tarkoitetut vakuumispussit eivät olisi kovin jännittävä ja ihana lahja. Mieluummin avaisin joulupaperista vaikka söpön matkalaukun tai jonkin kivan teleportin, jolla voisi siirtää kaikki roinansa vaivatta paikasta P paikkaan K.

2 kommenttia:

tAru kirjoitti...

:DD

plych, sanon minä (ja sanavahvistus!)

Paola kirjoitti...

cooislyd. melkein kun kaaos esim unkariks. :P