keskiviikko 18. huhtikuuta 2012

Diakooni

Hip hei! Tässä on nyt ainakin kaksi aihetta hihkua: ensinnäkin eilen oli eka kerta, kun jaksoin/viitsin tehdä jotakin mallinhommia blogikuvia varten ja nyt riittää edes sen verran energiaa, että aion tehdä jonkinlaisen postauksen.

Ja toinen ilonaihe on se, että voin nyt julistautua oikein kunnon muotibloggariksi, koska mulla on parveke, jossa voi kuvailla asukuvia. Hahaha, einyvvaiskaan. Ihan tavallinen höpöhöpöbloggari oon edelleen. Oon silti aika varma, että parveke on jatkossa paras paikka ottaa asukuvia. Harmi vaan, että en oikein osaa olla, kun joku ihminen kuvaa. Itselaukaisunappulan kanssa kuvailu on paljon luontevampaa. Mutta eilen kuitenkin tuli tälläistä tulosta, kun ♥ räpsi:

takki - Anttila
kengät - joku
huivi - ♥:n, mutta näkyy olevan pieces

tunika - Gina Tricot
pöksyt - Tokmanni
liivi - (H&M) kirppis
rukousnauha - kirkosta

Juu, olen nyt siis kolmatta viikkoa töissä. Yksi diakoni kyseli jo kesällä, että tulisinko hänen vuorotteluvapaansa sijaiseksi, ja ilmeisesti tulin. Työt ovat lähteneet ihan hyvin rullaamaan, vaikka koko ajan onkin sellainen pikku peruspaniikki päällä. Onneksi seurakunta, rakennukset ja työntekijät ovat ihan ok-tuttuja, joten voi keskittyä työn opetteluun.

Olen nyt ainakin pitänyt vastaanottoa, ollut ehtoollisavustajana, pitänyt vapaaehtoisten piiriä, käynyt vanhainkodilla kerhoilemassa ja tehnyt pari kotikäyntiä. Tänään oli iltatyötä, kun yhdellä seuriksella oli rippikoulua. En tiedä vielä, menenkö kesällä ollenkaan riparille, mutta nyt olen mukana yhden ripariryhmän palvelutehtävähässäkässä. Oli kivan oloinen ryhmä, ei ainakaan nyt vaikuttanut miltään liian rauhattomalta.

On siis ollut ihan mukavaa töissä. Vaikka yleisesti ottaen niin kovin työnteosta perustakaan. :DD Onpahan ainakin kiva tavata uusia ihmisiä ja ihan siistiä, että omilla toimillani pystyn joitakuita auttamaan. Haha ja aika hykerryttävää, että varmaan joka tilaisuudessa, jossa olen nyt tavannut seurakuntalaisia, juttua on riittänyt ainakin hiuksistani. Mummut eivät ole tyrmänneet kampaustani, vaan moni on kehunut. Mistä sitä sitten löytyy jutun juurta, kun letit ovat historiaa...?

2 kommenttia:

Nuusa Maria kirjoitti...

IIkS, oot liian ihana! ♥

Paola kirjoitti...

enkä oo! ei kai kukaan voi olla liian ihana?

pus!