keskiviikko 27. kesäkuuta 2012

Aika reilua

...että ensin ulisen siitä, että kukaan ei kommentoi mun juttuja, ja sitten en ite kirjottele tänne mitään. Oon kyllä halunnu kirjottaa juhannuksesta, mutta kun mulla ei oo yhtään mitään kuvia siitä viikonlopusta. Mutta aion nyt silti sepustaa siitä, tulee vaan tällänen kuvaton postaus. Tai Googlen kuvahaulla kuvitettu. Saa ny nähä.

Mutta, asiaan. Mulla oli periaatteessa työpäivä vielä perjantainakin, koska mulla ei ollut mitään vapaapäiviä jemmassa, että olisin voinut iskee yhden siihen. Olin kuitenkin merkinnyt Katrinaan (meidän hienoon tilojen ja ihmisten varauskalenterisysteemiin) itselleni työtehtäväksi rippikoulun suunnittelua ja paikaksi muu paikka. Tarkoitus oli siis pitää etäpäivä. Se alkoikin ihan hyvin, löhöiltiin ♥:n kanssa pitkään pedissä. Joskus ennen puoltapäivää alettiin valmistautua Kylmikselle lähtöön.

Pakkailin meidän reissukassia, kun yks meidän papeista soitti mulle. Se sano, että mun tarttee nyt keskeyttää suunnittelupäiväni, ja tulla työmaalle. Siellä mun työpaikkakunnalla nimittäin oli palanut aamulla joku rivitalo, ja meidän piti lähtee kattomaan, mikä tilanne siellä paikalla oli. Mää sitten heittelin loput kamat kassiin ja pakkauduttiin ♥:n kanssa autoon. Mulla oli vähän paniikkioltavat, koska ei tiedetty, millanen tilanne siellä odottaa, enkä oo koskaan ennen ollut missään kriisiapujutussa. En silti ajellut ylinopeutta, koska ajattelin, että poliisit voi hyvinkin olla liikkeellä juhannusaattona.

Kun saavuin konttorille, se pappi ja sitten toinen diakoni oli paikalla, ja ne kerto, mitä lisätietoja oli saatu selville. Siirryttiin yhdessä palopaikalle katsomaan, mikä meininki siellä oli. Onneksi ei ollut suurempia henkilövahinkoja, vaikka talo (kolme asuntoa) olikin ihan porona. Kriisityöskenneltiin siinä sitten jonkin aikaa, ja kun oli saatu palaveerattua Punaisen ristin tyyppien kanssa, jatkettiin matkaamme. Minä tein sen papin kanssa vielä raportin tapahtuneesta, ja sitten pääsimme juhannuksen viettoon.

Menimme ♥:n kanssa siis minun kotiinkotiin, ja siellä meitä odottivat myös minun kummini ja heidän poikansa. Ilta meni leppoisasti saunoen (no ei kyllä kauaa viihdytty löylyissä, kun sattui muutenkin olemaan niin kuuma), grillaillen (makkaran lisäksi niitä herkkusienijuttuja ja jotakin kokonaisempaa lihaa) ja tietenkin grillituotoksia maistellen (taisin maistella aika reippaasti, oli ihan täysi olo kyllä), korttia pelaten ja kihlajaiskakkukahveja nauttien. Ainakin sellaista tapahtui. Oli tosi kiva ilta, vaikka minua vähän harmitti, ettei meillä ollut mitään Mölkkyä tai muuta. Ja että hyttynen pisti minua takamukseen! -.-

♥:lle oli luvassa jotakin vähän extremempää juhannusaktiviteettia. Ei mitään kalliokiipeilyä tai sellaista, mutta jo teltassa nukkuminen oli jännää, koska ♥ ei ollut koskaan ennen sellaista tehnyt. Eikä kyllä tehnyt tälläkään kertaa, raukkaparka ei ollut saanut nukuttua. Oli vissiin ollut kylmä, vaikka petinä oli talvimakuupussi! Ei sillä, ei yöllä enää mikään lämmin ollut, minäkin jouduin hakemaan keskellä yötä itselleni peiton (tunari)makuupussin lisäksi.

Lauantai meni yhtä leppoisissa merkeissä kuin perjantaikin. Pesaistiin pari mattoa painepesurilla ja pelattiin yhtä lautapeliä. Syötiin karkkia ja muuta mässytystä. Siinäpä se taisi olla. Tuliko se Black Swan silloin telkkarista? Taisi tulla, kyttäsin sen äitin ja veljen kanssa, kun iskä ja ♥ katsoivat jalkapalloa.

Lähdettiin takaisin Tampereelle sunnuntaiaamupäivällä. Käytiin Gbengan kautta, ♥ yritti auttaa jossakin tietsikkajutussa. Minä keskityin katsomaan vuorotellen Frendejä ja Frasieria, keskeytin puuhani ainoastaan riisin ja kanan syömisen ajaksi. Kauhean raskasta siis. :D Kotiin tultuamme ei kai tehty mitään ihmeellistä, lojuttiin vaan.

Että sellainen juhannus. Sitten olikin ihan kiva aloittaa työt, toissapäivänä nimittäin alkoi päivärippikoulu. Vähän on ollut tahmeaa, kun on kovin hiljainen ryhmä, mutta eiköhän se siitä. Palaillaan!

Ei kommentteja: