maanantai 22. huhtikuuta 2013

La-su -asu

Minullahan oli se vaatteidenshoppailulakko, jonka aloitin alkuvuodesta. Se onkin mennyt ihan hyvin - jopa ilman suurempia shoppailumielitekoja - mutta viikko sitten lauantaina vähän repsahdin. Lähdin siis ♥:n kanssa Ideaparkkiin aikomuksenani ostaa alesta jotkut talvikengät ensi talvea varten. Kenkiä ei löytynyt, mutta jotakin muuta tarttui mukaan.

New Yorkerilla näin alle viisi euroa maksavia boleroita. Olen usein tuskaillut sellaisen puuttumista, joten nyt oli tartuttava tilaisuuteen ja ostettava itselle sellainen, jos vain kokoja löytyy. Löytyi, ja päädyinkin sitten ostamaan yhden punaisen (2,95 €) ja kaksi mustaa (4,95 €/kpl) hihatinta.

Bolerot olivat siis ihan sallittuja repsahduksia, mutta lipsuin lakostani toisen kerran KappAhlissa. Siellä oli alejutut vielä puoleen hintaan, ja kaikkihan sen nyt arvaavat, mikä yhtälön "Paula+KappAhlin vaatteet+alen ale" tuloksena on...

Ostin itselleni paidan.
♥ kyllä jotain marmatti, että miksi minä katselen ja ostan aina samanlaisia vaatteita, mutta eipä minulla tälläista paitaa ennestään ollut. Valkoinen hippipaita pääsi ensimmäistä kertaa käyttöön nyt lauantaina, kun työkalenterissa luki että isoskoulutus.





Isoskoulutuksessa oli vain yksi koulutettava, mutta ilta oli silti ihan leppoisa. Yhden kanssa ei tosin mennyt niin kauan aikaa, kuin ryhmän kanssa olisi mennyt, joten pääsin töistä aiemmin kotiin. Teki vähän mieli lähteä ajelemaan jonnekin, mutta päätin kuitenkin mennä majapaikkaani, kotikotiin.

Olin kotonakotona yötä, sillä sunnuntaina minulla oli yksi meno Viialassa. Sitä ennen nukuin makeasti pitkään, hain veljen Toijalasta kotiin ja olin vaan. Illalla köröttelin Viialan kirkolle, jossa oli majataloilta. Se on "entisten nuorten" ilta, johon kuuluu aina puhetta ja musiikkia, yhdessäoloa ja iltapalastusta. Tällä kertaa majataloillan musiikkivieraana oli Olli Helenius, jota halusin mennä katsomaan/kuuntelemaan.

Ilta oli kyllä ihana. Oli kivaa istuskella kirkonpenkissä yksin (kun oli niin kivat vaatteetkin, samat kuin edellisenä iltana! :P ) ja hengitellä hiljaista tunnelmaa. Ollin biisit veivät mielen 2009 syksyyn, jolloin olin harjoittelussa Tampereella. Silloin tapasin hienoja tyyppejä, koin hienoja hetkiä ja kuulin Ollin musiikkia ensimmäistä kertaa. Silloin ostin MNF:stä Ollin levyn, ja eilen kävin pyytämässä siihen nimmarin. (:

Hiljaisuuden ja rauhallisuuden vastapainoksi majataloillassa oli kivaa, kun näki tuttuja ja sai jutella. Kahvikupin ääressä tai muuten vain. Olin kyllä tosi hyvällä tuulella, kun lähdin illalla ajelemaan kotiin päin. Auringonlaskukin oli niin kaunis.

Ei kommentteja: