maanantai 10. lokakuuta 2011

Pokaali!

Huomasin hetki sitten, että MouMou oli heittänyt minua blogihaasteella. Aika kivaa, sillä en ole ennen saanut mitään tunnustuksia tai haasteita. Pokaalihaasteen mukana tuli tehtävä; pokaalin saajan täytyisi kertoa blogissaan kymmenen sellaista asiaa, jota ei ole ennen kertonut postauksissa.

Ajattelin, että kymmenen uuden asian kertominen olisi ihan pala nakkia, koska mielestäni en ole kertoillut kovin laajasti elämästäni täällä bloggerin puolella. Tovi piti kuitenkin pohdiskella, mitä "paljastaisin", sillä olisihan se nyt kiva, että uudet asiat olisivat edes vähän mielenkiintoisia. Jotain muuta kuin "ekan luokan luokkakuvassa minulla oli punainen paita ylläni".

No, siirrytään nyt sitten niihin kymmeneen kohtaan:

1. Ala-asteella - muistaakseni kolmannella luokalla - opettajani yritti saada minua osallistumaan laulukilpailuun. En enää muista, kuinka monelta eri koululta kilpailussa olisi ollut osallistujia, mutta joka tapauksessa ajatus kilpailusta tuntui liian pelottavalta. Opettaja otti yhteyttä jopa äitiini, että tämän olisi pitänyt yrittää saada minua suostumaan. En suostunut.

2. Yläasteella harrastin yhden lukukauden posliininmaalausta kansalaisopistossa. Taiteilin kuppeja ja lautasia (jne) viikottain mummujen seurassa, ja se oli ihan leppoisaa. Muistan, että kun olin saanut tehtyä koulussa ruotsin valtakunnallisen kokeen, piirtelin suttupaperiini suunnitelmia seuraavaa teekuppia varten... (:

3. Viime syksynä hankkimani silmälasit eivät olekaan niin pakolliset kuin ensin luulin. Näössäni (vai silmissäni?) on niin vähän miinusta, että se saattaa korjaantua ihan hyvin itsestään. Tykkään kyllä laseistani, joten käytän niitä ainakin välillä. Ei kuitenkaan tarvitse ottaa mitään stressiä niiden käyttämisestä, sillä ajokorttilääkärinikin kysyi näöntarkastuksen jälkeen ihmeissään, että "Miksi sinä edes käytät silmälaseja!?".

4. En ole matkustellut kovinkaan paljon. Olen sentään käynyt vähän Suomen rajojen ulkopuolellakin; Lukion ekalla vierailtiin Englannissa ystävyyskoulun luona viikko, jonka aikana majoituimme perheissä. Lukion toisena keväänä taas teimme luokkaretken Eurooppaan, jolloin piipahdimme Budapestissa, Bratislavassa ja Wienissä. (Sitten ihan pari Tukholmassa pyörähdystä.)

5. Olen tosi surkea seuraamaan maailman menoa. En lue sanomalehtiä enkä katsele uutisia. Hävettää myöntää. :/

6. Minulla on ilmeisesti aika huono vastustuskyky. Etenkin viime vuonna olin tosi usein kipeänä (jossain flunssassa) ja tuntuu siltä, että olen kohta saavuttanut jonkin ihme super-platinum-VIP-tason terveyskeskuksessa asioimisessa. Nyt olen ollut vähän yli viikon flunssan kourissa, joten en ole oikein jaksanut panostaa blogeiluun.

7. Yläasteella ja vielä lukiossakin piirsin paljon. Pidin kuviksesta koulussa, ja piirsin kotona ollessani monet vihot täyteen. Taitoni ovat ikävä kyllä rapistuneet, mutta olisi kiva koittaa elvyttää niitä. Vaikka edellisen postauksen asukuva ei ollutkaan mittasuhteiltaan mitään priimakamaa, olin kyllä iloinen siitä, kuinka helposti se syntyi kynästäni. (:

8. Kun alkoi tulla ajankohtaiseksi miettiä, mitä lukion jälkeen hakeutuisi opiskelemaan, vaihtoehtojen mukana olivat teologia ja psykologia. Olin aina pitänyt psykasta, ja sen opiskeleminen tuntui mielenkiintoiselta. Papin ammatti kiehtoi myös, ja pari opettajaakin oli sitä mieltä, että minun kannattaisi hakea teologiseen. Voi olla, että yliopisto-opinnot tuntuivat liian pelottavilta, joten en loppujen lopuksi hakenut kumpaankaan.

9. Luurankokaapissa luurailee noin vuoden mittainen hellarivaihe. :D Lukiossa aloin käydä ensin helluntaiseurakunnan nuortenilloissa ja sitten muissakin tilaisuuksissa. Vaikka hellaripiireissä tuntuikin ihan kotoisalta, hengellinen kotini on silti luterilaisessa seurakunnassa.

10. Paitsi että olen viime viikolla elänyt kipeyksissä, olen (ja muu perhe myös) asustellut vähän vaatimattomammissa oloissa kuin yleensä. Olimme nimittäin jonkin aikaa ilman juoksevaa vettä, kun jokin meidän vesisysteemissämme lakkasi toimimasta. Autotonta aikaa on tullut myös vietettyä, sillä kulkuneuvomme on ollut korjaamolla nyt noin viikon päivät.

Että sellaista. Nyt pitäisi vielä vierittää pokaali seuraavien bloggaajien niskoille. Säännöissä taisi olla, että se pitäisi antaa kymmenelle tyypille. Taidonkohan edes tietää niin monta bloginpitäjää? No, tällä kertaa haastan tArun, Jennyn, Mian, Anna-Tuulian ja mollin.

2 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Jee, kiva haaste :> Täytyykin alkaa miettimään mitä paljastaisi!

tAru kirjoitti...

Kiitti, <3

Pitääpä tarttua toimeen joku kerta.

baruring