maanantai 21. marraskuuta 2011

Takaisin terveiden kirjoihin

...ainakin melkein. Neljäs antibioottikuuri seitsemän viikon sisällä loppui eilen, ja olo on pientä yskää lukuunottamatta ihan hyvä.

Uhmasin tautia vähän yli viikko sitten, kun kävin Tampereella pyörähtämässä. Toissa viikon torstaina oli joku työkkärin ehdottelema rekrytointisysteemin haastattelu, ja perjantaina rumpuopen 50-vuotis-yllätyssynttärit. Noin kaukaisista jutuista ei kuitenkaan jaksa satuilla, tyydyn vaan sanomaan että juhlat olivat huiput. (:

Viime viikolla oli sitten uudet kujeet. Ajeltiin keskiviikkona ♥:n kanssa etelämmäksi, sillä suunnitelmissa oli viettää loppuviikkoa Helsingin suunnalla. Ajoin autoa ensimmäistä kertaa taas pitkään aikaan, se oli kivaa. Motarilla oli leppoisaa körötellä, kun ei ollut liikaa ihmisiä liikkeellä. Hyvinkäällä sen sijaan meni vähän hermot, kun navigaattori alkoi ehdotella u-käännöksiä keskustassa. Selvisin kuitenkin Tarun ja Femin tykö, ja saatiin jätettyä Femin kuntopyörä oikeiden omistajien huomaan. Jatkettiin Vantaalle, oltiin ♥:n kaverilla Lanrella yötä.

Torstain ensimmäinen etappi oli bussipysäkki. Suunnistettiin pysäkille odottelemaan linja-autoa, ja noustiin sitten Helsinkiin menevään kulkuneuvoon. Jäätiin rautatieasemalla pois, vaihdettiin alle ratikka, ja jatkoimme matkaa Katajanokan terminaalille.

Vuorossa oli Tallinnan reissu numero kaksi. Alkusyksystä käytimme ensimmäisen lahjakortin, nyt ajateltiin käyttää toinen pois kuleksimasta. Laiva lähti puoli kahdeltatoista, ja oli perillä Tallinnassa kahdelta. Viime kerralla menomatka meni laulellessa karaokea, mutta tällä kertaa oli hiukan toiset aktiviteetit.

Ensin pelattiin keulabaarissa W.I.T.C.H.-korttipeliä ja vähän aikaa pelattuamme siirryttiin syömään jotakin grillistä (minulle Fish & Chips, ♥:lle kanakori). Kun lopettelimme annoksiamme (hitsi kun en muistanut ottaa kuvaa ennen annoksen tärväämistä, oli meinaan hienostuneen näköiset ranskalaislautaselliset! :D), ravintolassa oli alkamaisillaan bingot. Peliin sai osallistua, jos osti bingo-drinkin, ja ajattelin että olisi ihan kivaa rastitella numeroita aikani kuluksi. Kävin ostamassa juomat ja vaihtamassa kuitin bingo-lappuihin. Sitten alkoi jännittävät pelit!

ETTÄ minua harmitti, että bingot tuntuivat koko ajan menevän sivu suun! Ensin etsittiin yhtä vaakariviä, toisella kierroksella kahta jne. Minulta puuttui aina ihan vähän (yksi tai kaksi) rasteja, kun joku jo huuteli saaneensa bingon. Ärsyttävää. Mutta tittidii, kun vaatimuksena oli saada yksi ruudukko kokonaan täyteen, minua onnisti! Sain jopa karjaistua oman bingoni yhtä tätiä nopemmin, joten pääpalkinto oli minun, eikä sen tädin. Wuhuu! Olen saanut hyvää harjoitusta äidin työpaikalla, joten tiedän hyvän bingo-huudon niksit... :P

Palkinnoksi risteilyisäntä ojensi minulle pullon laivan omaa kuohuviiniä ja bonuskortin Tukholman risteilylle. Pian bingon jälkeen oltiinkin jo perillä Tallinnassa, mutta ennen laivasta ulostautumista halusin kokeilla toistakin uhkapeliä. :D Syötin pelikoneeseen puolitoista euroa ja valitsin delfiinipelin, koska se vaikutti söpöimmältä. Painelin nappuloita jonkin aikaa, ja loppujen lopuksi rahat palautuivat takaisin kuutena eurona. Aika hauskaa. (:

Satamassa räpsäistiin muutama kuva, mutta sitä ei pystynyt harrastamaan kovin kauaa kylmyyden takia. Emme olleet tehneet mitään erityistä suunnitelmaa maissaoloaikaa varten, mutta lähdimme patikoimaan kohti Viru keskusta. Ajattelimme, että pari tuntia voisi käyttää ihan hyvin (ikkuna)shoppailuun.

Oma ostoshetkeni päättyi sillä tavalla hyvin, että minulle ei kertynyt yhtään kannettavaa ostoskeskuksesta takaisin satamaan. ♥ sen sijaan osti parit farkut ja tuliais-t-paitoja (Nigeriaan vietäväksi) Terranovasta. Ja minulle kivulin korvispakkauksen! (: Terminaalista ostin pari isoa levyä Kalev-suklaata, koska tiesin että se olisi vähän kalliimpaa tax freessä.

Kun tulimme takaisin laivaan, pelasimme vähän aikaa korttia ja maistelimme kaakaota/Irish Coffeeta odottaessamme tax freen avautumista. Tällä kertaa oli vuorossa Kaunotar ja Kulkuri -kortit ja ihan tavalliset pelikortit. Pelaamisen jälkeen menimme sitten sinne kauppaan. Itse ostin pari joululahjajuttua ja itselleni varsin perinteisen laivaostoksen; ei ole laivareissua ilman isoa Smarties-pötkylää! Tällä kertaa valkkasin ihan tavallisen paketin ilman mitään lelufiguureja, koska saatavilla oli vain Nalle Puheja (yöööök) ja rumia Tuhkimoita.

Ostosten jälkeen menimme pubiin istumaan. Kävin ostamassa "jotain limeistä" (alkoholitonta, koska lääkekuuri oli päällänsä) ja baarimikon näkemys siitä oli varsin... sininen. :D Vaikka yskä oli yhä ilonani, karaoke kutkutti ihan liikaa väliin jätettäväksi. Kävin sitten laulamassa Joen, vaikkei se ihan parhaasti mennyt. Sen jälkeen minun teki vielä mieli jälkiruokaa.

Minulle tuli kuin tyhjästä mieliteko, että haluaisin leivosta, jossa on päällä marjoja ja kiillettä. Ja jee, kahvilasta löytyi juuri sellaista kakkua! Ostettiin kaksi eri kakkupalaa ja mutustettiin ne puokkiin. Siinä se loppuristeily menikin mukavasti. Laiva oli jälleen Helsingissä puoli yhdeksältä, ja me ulkona joskus vähän myöhemmin. ♥:n veli tuli onneksi hakemaan meitä, ettei tarvinnut sompailla ratikoilla sun muilla takaisin kämpille. Kun oli pimeää ja sentään jonkin verran kantamuksiakin.

Oi, tykkäsin tosi tosi paljon tuosta päivästä. Se oli leppoisa, rento, hauska. Välillä kai romanttinenkin. Oikein mukaisa. Nam. (: